Panningen, Netherlands

De Zoes mag 50.000 euro uitgeven aan make-over

De Zoes in Helden mag 50.000 euro uitgeven om hun zaak een make-over te geven. De Heldense horecagelegenheid werd op horecavakbeurs Horecava de grote winnaar van een winactie.
Youri Buis | 15 januari 2024 15:53 | Aangepast op 15 januari 2024 15:53
Eigen cocktail
De winactie was een initiatief van het merk Royal Bliss, onderdeel van Coca Cola. De 407 deelnemers kregen de opdracht om een eigen cocktail te bedenken en produceren. Uiteindelijk behaalden vijf deelnemers een finaleplek op de Horecava-vakbeurs. De Zoes won met de biercocktail ‘Popping Pumpkin’, gebrouwen door de Amsterdamse bierbrouwerij "Gebrouwen door Vrouwen".

Enorme eer
“Het bier is gecombineerd met pompoenpuree. Het herfstgevoel hebben we getransformeerd in deze cocktail”, legt Joke Emonts van De Zoes uit. Verder zit er Royal Bliss Ginger Beer en Cointreau met sinaasappelsmaak in het drankje. “Dat maken we dan af met een kaneelrookbel met de flavor blaster”, vult Joke aan. Op Horecava mocht ze de cheque ter waarde van 50.000 euro in ontvangst nemen. “Supergaaf, echt een hele mooie ervaring om mee te mogen maken. Om er dan uiteindelijk met de eerste prijs vandoor te gaan, is een enorme eer. We hebben wel mooie plannen.”

Biercocktailbar
Die plannen gaan dus over de upgrade van De Zoes die er met het gewonnen bedrag komt. Samen met het begeleidende team van de winactie is al besproken wat er moet gebeuren. “We zijn in ieder geval van plan om de mooie brouwketel die we nu hebben, nog mooier te maken en te transformeren tot een ware biercocktailbar. We kunnen gasten zo eerst aan de bar ontvangen met eventueel een aperitief”, begint Joke.

Vergroenen
Ook is het de bedoeling om te zorgen voor wat luxere stoelen met armleuningen, nieuw meubilair en het opknappen van het terras. Als het aan Joke ligt, blijft het daar niet bij. “We willen graag het plafond akoestisch aanpakken, want het geluid is hier vaak wat minder mooi. We willen het hier dan meteen vergroenen, dus met meer groen aankleden en het wat beter en gezelliger betrekken bij de hele zaak”, zegt Joke terwijl ze rondkijkt door de grotere horecaruimte. “Vaak zien mensen dit toch als een apart hoekje.”

Vrouwen aan het bier krijgen
Voor degenen die de prijswinnende 'Popping Pumpkin' willen proeven, is er goed nieuws. Nadat het drankje in december al werd aanbevolen en verkocht, staat die sinds 1 januari ook daadwerkelijk op de kaart. Wat deze cocktail zo uniek maakt? Dat die is gemaakt met bier, stelt Joke. En dat wordt steeds populairder, al schijnt dat onder vrouwen nog wel tegen te vallen... “We willen de vrouwen ook wat meer aan het bier krijgen. Vaak zeggen vrouwen op voorhand meteen dat ze geen bier lusten, maar wat mij betreft kan dat niet. Er zijn zo veel soorten bier, er is er altijd eentje die je lekker vindt.”

Lees meer over:

De Zoes|Cheque|Make-over|

Lees ook

Centraal Baarlo bovenaan in Terras Top 100, De Zoes derde

Centraal Baarlo is op de eerste plek geëindigd in de Terras Top 100 van 2024, welke wordt uitgeschre...

Switch en De Zoes organiseren ‘Heldens Holland House’ tijdens EK

Het Nederlands elftal doet komende zomer mee aan het Europees kampioenschap voetbal in Duitsland. Su...

Bier van De Zoes verkozen tot ‘Huisbier van het Jaar’

Proost! Een biertje van De Zoes is bekroond tot ‘Huisbier van het Jaar’, een verkiezing van het maga...

De Zoes wint 50.000 euro voor make-over

De Zoes in Helden heeft op vakbeurs Horecava 50.000 euro gewonnen met een winactie van het merk Roya...

Horeca in Helden en Meijel in top 10 beste leerbedrijven

De Zoes in Helden en Nakal in Meijel behoren tot de tien beste leerbedrijven van Nederland in de hor...

De Zoes heeft beste terras van Limburg

De Zoes in Helden heeft volgens Misset Horeca het beste terras van Limburg. Landelijk staat de horec...