Panningen, Netherlands
Terug

Wethouder Mestrom terug na ziekteperiode

49373871235305d87221f029a8674570

Wethouder Anget Mestrom van Peel en Maas heeft deze week weer deels haar werk opgepakt. Ze ging begin september met ziekteverlof, omdat er een kwaadaardige tumor in haar bijnier was ontdekt. "Het gaat nu onvoorstelbaar goed durf ik haast te zeggen."De kwaadaardige tumor werd afgelopen zomer ontdekt tijdens een MRI-scan. Die scan had ze vanwege haar zeldzame vaatafwijking.In handjes klappenDe 58-jarige wethouder van Lokaal Peel en Maas werd 5 oktober in het Radboudumc in Nijmegen geopereerd. "Dat is goed gegaan. De tumor is in z'n geheel uitgenomen." Ook een nier werd verwijderd, omdat het gezwel daar was ingegroeid. "Op één nier kun je ook leven. Ik heb nog steeds één bijnier en één nier en die functioneren naar behoren", reageert Mestrom nuchter. "Ik mag in m'n handjes klappen denk ik."Lees ook: Wethouder Mestrom legt taken tijdelijk neerAkelig beeldDe zeldzame tumor bleek de grootte van een handbal te hebben. "Bij de uitname was die een soort van geknepen, waardoor die platter en langer was. Dat vond ik wel een akelig beeld, want dat betekent dat die kon vervormen onder invloed." De politica uit Meijel bleek geen uitzaaiingen te hebben.Goede conditieNa een aantal nachten in het ziekenhuis mocht ze naar huis. "In het ziekenhuis ging het eigenlijk al heel goed. Ik had geen complicaties. Alles daarna ging heel goed." De Meijelse denkt dat haar goede conditie ervoor heeft gezorgd dat haar lichaam zo goed is hersteld. Haar klachten zoals een hoge bloeddruk zijn nu ook weg. "Het is weer allemaal normaal."Geeft energieVoor haar genoeg redenen om weer aan de slag te gaan. "Dat geeft ook energie als je voelt dat je lichaam zelf weer energie heeft om te bewegen, een hele dag op te zijn, goed te slapen. Deze werkomgeving, de dynamiek, de mensen om me heen en de inhoudelijke dossiers krijg ik energie van. Dat geeft energie die je weer kunt benutten voor je lijf om de rest te tackelen."Volgende week vrijdag heeft Mestrom een gesprek over haar natraject.

Deborah Parren |  | Aangepast op
2edc107a5cc08e8120be0bdb1f045378

Lees ook

thuisbatterji2

Thuisbatterijen maken Pannings gezin grotendeels zelfvoorzienend

Met 48 zonnepanelen op het dak en vijf thuisbatterijen in de loods weet Jolanda Brummans uit Panningen een groot deel van haar zelf opgewekte stroom zelf te benutten. Voor haar bloemenbedrijf en huishouden betekent dat minder afhankelijkheid van het elektriciteitsnet. Zeker nu de salderingsregeling vanaf 1 januari 2027 stopt, ziet zij de voordelen van energieopslag toenemen.

Bibliotheek

Gratis bibliotheeklidmaatschap voor inwoners met een kleine beurs

Inwoners van Peel en Maas met een laag inkomen kunnen vanaf 1 juni 2026 gratis lid worden van Bibliotheek Maas en Peel. Met de regeling willen de provincie Limburg en de bibliotheek ervoor zorgen dat meer mensen toegang krijgen tot kennis, cultuur en ondersteuning, zonder dat financiële drempels daarbij een rol spelen.

Autogordel stock

Aantal gordelboetes in Peel en Maas verdrievoudigd

In Peel en Maas is het aantal boetes voor het niet of verkeerd dragen van de autogordel vorig jaar sterk gestegen. In 2025 werden er ruim drie keer zoveel bekeuringen uitgedeeld als een jaar eerder.

Openbare datawerkplaats mei 2026

Agenda

Bijeenkomst Openbare Datawerkplaats PeelenMaasNet

Heb je een hart voor de historie van onze regio en wil je helpen om lokale schatten digitaal toegankelijk te maken? Of ben je al actief en wil je je kennis even opfrissen? Ga dan naar de Datawerkplaats.

museumhelden

Omwonenden blijven kritisch over nieuwe entree Museum en sturen brief

Een groep omwonenden van de Kloosterstraat in Helden heeft een brief gestuurd aan de gemeenteraad van Peel en Maas over de besluitvorming rond de vernieuwde entree van Museum Peel & Maas. In de brief uiten zij hun zorgen over transparantie, communicatie en de wijze waarop het participatieproces is verlopen.

Oldtimers Kessel

Oldtimers brengen inwoners van Kessel en Grevenbroich samen

Glimmende klassiekers, enthousiaste liefhebbers en een internationale ontmoeting. In de kasteeltuin van Kessel kwamen afgelopen weekend oldtimerbezitters uit Peel en Maas en het Duitse Grevenbroich bijeen voor een bijzondere bijeenkomst. Het evenement stond in het teken van de samenwerking tussen beide gemeenten.