‘Door samen te werken met acht gemeenten en gezamenlijk budgetten beschikbaar te stellen, kunnen we heel gericht inkopen. Dat is altijd goedkoper dan wanneer iedere gemeente dit apart doet’, zegt Eric Boselie, projectleider van de campagne. ‘Er is een overdaad aan communicatie, dus als we ons als één partij kunnen focussen op de doelgroep, denken we dat we deze mensen beter kunnen bereiken.’
Samenwerken
De nieuwe campagne wordt geen vervanger van lokale initiatieven, benadrukt Boselie. ‘Het is heel belangrijk dat we blijven samenwerken met alle partijen in de deelnemende gemeenten. Bij de lokale partijen zitten de connecties met de ondernemers, maar daar bevindt zich ook het DNA van de plaatsen. We moeten goed kijken naar samenwerking, zodat we juist het beste resultaat behalen waar we allemaal wat aan hebben.’
Leven vieren
Volgens Boselie is Noord-Limburg ‘een gevoel en een emotie van geboren ondernemers die het leven vieren’. Dat gevoel moet uitgedragen worden naar toeristen die hier hun vrije tijd willen doorbrengen. ‘Er zijn nog veel groepen toeristen aan te boren. Met de campagne willen we inzetten op voor deze regio economisch belangrijke doelgroepen. Dat zijn allang niet meer alleen de 55+ toeristen. Ik zou eerder zeggen: de 45+ en 50+ toeristen zijn een heel interessante doelgroep voor Noord-Limburg.’
Eind 2028
De aftrap van de campagne vond deze week plaats in alle acht gemeenten in de regio. De campagne loopt door tot en met eind 2028. Daarna hopen de initiatiefnemers dat het toeristisch merk stevig staat en dat toeristen weten wat ze in onze regio kunnen verwachten.