Er zullen zeker kinderen zijn die mee willen praten en beslissen over dingen die gebeuren in de lokale politiek, alleen denken wij dat ook heel veel kinderen hier totaal niet mee bezig zijn en ook zeker geen behoefte aan hebben. Daarom denken wij dat het goed is dat er een mogelijkheid is je vrijwillig aan te melden voor een kinderraad die over kleine dingen discussiëren.
Verder snappen wij dat de gemeente naar mogelijkheden zoekt om kinderen te betrekken bij de lokale politiek. Alleen denken wij dat je beter eerst kan onderzoeken welk deel van de kinderen daadwerkelijk bij de lokale politiek betrokken wil worden. Dit hele vraagstuk heeft tenslotte geen zin als kinderen niet betrokken willen worden bij de lokale politiek.
Door: Tijn, Jetske, Pien en Storm