Ook is het zo dat het voor veel jongeren die gaan studeren niet van toepassing is om betrokken te zijn bij de lokale gemeente, aangezien ze na de middelbare school hoogstwaarschijnlijk uit de regio trekken voor hun studie.
Bovendien kun je pas vanaf 18 jaar stemmen en dit leidt ertoe dat de meeste jongeren zich nog niet aangesproken voelen om invloed te hebben op de gemeente. Ook weten vele jongeren niet genoeg over de gemeente/politiek en wij zijn van mening dat dit wel een belangrijk punt is als je hier invloed op wilt hebben.
Dus goed idee, maar is het wel reëel?
Door: Kris, Floor, Joeri en Sir Boots