Er stroomde veel water de Wietelweg op.
Edward-MediaAan de Wietelweg in Panningen heeft een gesprongen waterleiding vrijdag voor veel overlast gezorgd. Door de breuk stroomde een grote hoeveelheid water de straat op. Daardoor stond een deel van de weg onder water.
Meerdere huishoudens hebben tijdelijk geen drinkwater. De gemeente Peel en Maas heeft de straat afgesloten voor verkeer, aldus een correspondent ter plaatse. Zo kan de situatie veilig worden opgelost en kan de reparatie worden uitgevoerd.
Meerdere storingen
Waterbedrijf WML is bezig met het herstellen van de leiding. Het bedrijf heeft het op meerdere plekken in de gemeente druk, omdat er op verschillende locaties leidingen zijn gesprongen. Ook aan de Hulsingbroek in Maasbree is een storing gemeld.
De monteurs werken onder zware omstandigheden door de hoge temperaturen. In de regio geldt code rood door de hitte.
Afzettingen respecteren
Het is nog niet bekend wanneer alle problemen zijn opgelost. WML werkt eraan om de watervoorziening zo snel mogelijk te herstellen. Bewoners en weggebruikers wordt gevraagd om de afzettingen te respecteren en rekening te houden met mogelijke hinder in het verkeer.