Loopt door
Het loopt lekker door in de stemlokalen. Bij binnenkomst wijzen medewerkers van het stembureau de weg. In de Hoebereij in Panningen komen om de paar minuten stemmers binnen. “Ik had verwacht dat het minder druk zou zijn. Het is fijn dat mensen de rust krijgen om alvast hun stem uit te brengen”, zegt een van de vrijwilligers. Ook de voorzitter van het stembureau in Panningen is tevreden. Rond 11.00 uur hadden daar ruim 100 mensen gestemd.
De stemlokalen staan op 1,5 meter afstand en er zijn mogelijkheden om de handen te desinfecteren. Op deze manier kan drukte, vanwege het coronavirus, gespreid worden.