De GGD heeft momenteel voldoende capaciteit om inwoners te blijven testen op het coronavirus. Dat zegt de directeur van de Veiligheidsregio Limburg Noord op Omroep P&M. ´Menigeen kan tevreden zijn´, aldus Jac Rooijmans over de afgelopen periode. Er is een toename te zien in het aantal geteste personen, maar die is niet explosief. Daarom wordt de capaciteit van de GGD in onze regio beschikbaar gesteld aan andere regio´s. Gisteren werd bekend dat de testlocatie verplaatst wordt naar een andere locatie. Vanaf 1 september wordt een nieuwe corona teststraat in gebruik genomen aan de Willem Barentszweg 8 in Venlo. De tijdelijke locatie aan de Nijmeegseweg 40 in Venlo (op het parkeerterrein van de Veiligheidsregio) komt hiermee te vervallen. Inwoners zullen weinig merken van de vernieuwingen, aldus Rooijmans.