Onbegrijpelijk
Verhaeg noemt het onbegrijpelijk dat er de afgelopen jaren geen woningen in Kessel-Eik zijn bijgekomen. "We hebben als dorp de afgelopen 16 jaar aan de zijkant mogen toekijken hoe er in de rest van de kernen van onze gemeente gebouwd is behalve in Kessel-Eik dat creëert bij onze groep een naar en onbegrijpelijk gevoel. Hoe kan het zijn dat er overal woningen komen, behalve in Eik?", zo vraag hij zich af.
Andere houding gemeente
Het dorpsoverleg verwacht een progressieve en professionelere houding van de gemeente om meer woningen te bouwen. Momenteeel is er alleen zicht op een project met zes appartementen. "Het is al tien over twaalf", zo luidde het pleidooi.