Als onderdeel van Veiligheidsregio Limburg-Noord test GGD Limburg-Noord sinds juni van dit jaar inwoners met klachten op het Covid-19 (corona) virus. Hiervoor hebben ze momenteel een tijdelijke teststraat met tent ingericht op de Nijmeegseweg 40 te Venlo. Om ook de komende maanden en onder winterse weersomstandigheden testen uit te kunnen voeren, zijn ze op zoek gegaan naar een nieuwe locatie. Deze hebben we gevonden in een pand aan de Willem Barentszweg 8 te Venlo.
De teststraat wordt per 1 september in gebruik genomen. De nieuwe locatie biedt meer ruimte en een snellere doorstroom voor de teststraat bezoekers. Bovendien kan er door de grootte en indeling van het pand snel opgeschaald worden om aan de verwachte toename van het aantal testen te voldoen. Mensen die met de auto komen worden binnen in het pand -net als nu- vanuit de auto getest, de zogenaamde “drive-through”. Hierdoor is er geen besmettingsgevaar voor de omgeving.