Politie gaat extra controleren op telefoongebruik in het verkeer
De politie gaat in Peel en Maas en Horst aan de Maas intensiever controleren op het gebruik van mobiele telefoons in het verkeer, zowel in de auto als op de fiets.
| Aangepast op
Deel dit artikel via social media
Dat kondigt de politie zelf online aan. De boete voor telefoongebruik achter het stuur is 430 euro, terwijl je op de fiets 170 euro kwijt bent.
Uit een tweejaarlijks onderzoek van Interpolis blijkt dat het telefoongebruik in 2023 in het verkeer was toegenomen tegenover 2017.