Naar aanleiding van deze signalen is er op 9 oktober aandacht gevraagd voor de situatie. Dit heeft geleid tot veel reacties en de oprichting van een werkgroep door betrokken inwoners. De werkgroep zet zich in voor structurele verbeteringen van de pakketvoorzieningen in Baarlo.
UItbreiding automaat
PostNL heeft inmiddels stappen gezet door de pakketautomaat bij de PLUS uit te breiden. Hoewel dit een positieve ontwikkeling is, is het volgens de werkgroep niet voldoende. Zij pleiten voor een extra pakketautomaat op een centrale locatie in de openbare ruimte.
Oproep
Daarnaast blijft de wens bestaan voor een volwaardig pakketpunt in het dorp. De werkgroep is daarom op zoek naar een ondernemer die interesse heeft in het exploiteren van een dergelijk punt. Belangstellenden kunnen contact opnemen via dorpsoverleg@baarlo.info.