In een bosgebied bij Beesel is dinsdag een grote hoeveelheid afval aangetroffen. Het gaat om tientallen vuilniszakken die verspreid lagen op en naast een bospad, vlakbij de grens. Enkele zakken lagen ook in een sloot.
De brandweer onderzoekt of er gevaarlijke stoffen in de vuilniszakken zitten. Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat het om drugsafval gaat. Staatsbosbeheer is eveneens ter plaatse om te assisteren bij het onderzoek.
Opvallend is dat iets meer dan een week geleden in hetzelfde natuurgebied ook al afval van een hennepplantage werd gedumpt.