De burgemeesters van de 15 gemeenten in Veiligheidsregio Limburg-Noord hebben het besluit genomen om ook alle ongeplaceerde evenementen (vergunnings- of meldingsplichtig), niet zijnde doorstroomevenementen, in ieder geval tot maandag 15 november te verbieden. Dit zijn bijvoorbeeld (muzikale) feesten in tenten of op pleinen waarbij bezoekers geen vaste zitplaats hebben.