De verkoopster van Vietnamese loempia's vult de pot met eigengemaakte sambal bij. Zelfs met dertig plus op de thermometer mag het voor sommigen nog heter op de weekmarkt in Panningen.
De vis-, vlees-, kaas- en loempiakramen vind je bij elkaar op het raadhuisplein in Panningen. Het is woensdagochtend en de meeste klanten zijn al geweest. Slager Ruud Crins: "De vaste klanten laten ons niet in de steek. Het is natuurlijk erg rustig met dit weer, maar in de ochtend liep het best goed."
Bekijk hieronder de reportage van L1.
Eerder sluiten
De kraamhouders hebben met elkaar afgesproken dat ze deze keer eerder sluiten en vertrekken. Kaasboer Jos van Heeswijk: "We hebben het op Facebook gezet. De meeste klanten hebben daar begrip voor. Flauwe grapjes over smeerkaas heb ik vandaag nog niet heel vaak gehoord."
Koeling op volle toeren
De koeling van de viswagen van Freek Thissen draait op volle toeren: "Airco hebben we ook dus het is goed uit te houden. Morgen staan we in Venlo. We zien wel wat het wordt. Ik denk dat ik zo tussen de vis en het ijs ga liggen in de toonbank."
Ruud Crins bekijkt, net als zijn collega's, altijd van de positieve kant. "Deze dag is zeker niet verloren. We zijn er toch? Al was het maar voor een halve dag."