Panningen, Netherlands
Terug

Colorado voor Fun: zondag bij Ut P&M Hoés

e76d43749b0a1019ac7d555eeed78210

Na jarenlang van de radar te zijn verdwenen, maakt de legendarische band Colorado binnenkort een comeback met een optreden in het P&M Hoés. De band, die haar roots heeft in de Southern rockmuziek, staat met deze bijzondere gelegenheid stil bij haar rijke geschiedenis en brengt tegelijkertijd een eerbetoon aan mede-oprichter Fons van de Riet.

Bregje Deckers |  | Aangepast op
De muzikale reis van Colorado begon al in de jaren ’60, toen twee bandleden elkaar vonden. Na samen in verschillende bands te hebben gespeeld, waaronder Utopia, besloten ze rond 1980 Colorado op te richten. De naam van de band ontstond spontaan: “We pakten een kaart, deden een spel en zo kwamen we bij Colorado uit.”

Geïnspireerd door Southern rockbands zoals Lynyrd Skynyrd ontwikkelde Colorado een eigen stijl die een breed publiek wist aan te spreken. “Het was muziek waar we ons echt thuis bij voelden. We maakten de nummers met passie en dat sloeg aan,” aldus de bandleden.
Na een succesvolle periode kwam er in 1985 een einde aan Colorado. De bandleden gingen ieder hun eigen weg, met Fons in de countrymuziek. Toch bleven de herinneringen aan hun gezamenlijke tijd levend. Helaas overleed Fons veel te vroeg, maar zijn nalatenschap wordt nu op bijzondere wijze voortgezet.

P&M Hoés
Voor dit optreden is de bandnaam veranderd in ‘Colorado for Fun, als eerbetoon aan de mede-oprichter. Bovendien zingt zijn broer mee in het huidige project. “Dat voelt heel speciaal. Het is alsof Funs op die manier toch een beetje bij ons is,” vertellen de bandleden.

Nieuwe gezichten
De vernieuwde formatie van Colorado kent enkele nieuwe gezichten en extra’s. Zo zijn er twee zangeressen toegevoegd om de authentieke Southern rock sound verder te verrijken. “Toen ze bij ons kwamen, waren ze pas 17 jaar en moesten ze eerst toestemming vragen aan hun ouders om mee te mogen doen. Nu zijn ze niet meer weg te denken,” lachen de bandleden. Ook is er een toetsenist, Geert Wijnands, en een gastgitarist, Martin Gommans, bij gekomen. Voor de drums hebben ze Mark Janssen gevraagd, wat volgens hen de band compleet maakt. “Het voelt alsof we een nieuwe versie van Colorado hebben gecreëerd, met respect voor wat we ooit waren.”

Met Colorado 2.0 is de band klaar om nog een keer te schitteren op het podium. Het optreden belooft een mix van nostalgie, eerbetoon en pure muzikale energie te worden. Een avond die zowel de bandleden als de fans nog lang zal bijblijven. Het is zondag vanaf 16.00 uur te zien bij Ut P&M Hoés in Panningen.

Lees ook

pexels-freestockpro-7599735

D66 stelt vragen over woningsplitsing en kavelsplitsing in Peel en Maas

D66 Peel en Maas wil van het college weten hoe het staat met de uitvoering van het beleid rond woningsplitsing en kavelsplitsing. Volgens de fractie ontvangt zij nog altijd signalen van inwoners en initiatiefnemers dat aanvragen ingewikkeld, tijdrovend en kostbaar zijn, ondanks een evaluatie en actualisatie van het beleid in 2024. Peel en Maas zet in op het splitsen van bestaande woningen en kavels om te komen tot meer woonhuizen.

AlzheimerCafe

Agenda

Thema-avond Alzheimer Café Peel en Maas

Alzheimer Café Peel en Maas organiseert een thema-avond: Muziek en dementie.

JPM International

Gemeente Peel en Maas gaat sponsorovereenkomst aan met Jumping Peel & Maas International

De gemeente Peel en Maas gaat een meerjarige sponsorovereenkomst aan met Jumping Peel & Maas International. Er wordt een samenwerking gestart van in eerste instantie vier jaar, met een jaarlijkse gemeentelijke bijdrage van 10.000 euro.

politie stock

Nepagenten actief in Noord-Limburg: politie waarschuwt inwoners

De politie waarschuwt voor oplichters die zich voordoen als politieagenten. Volgens de melding zijn momenteel nepagenten actief in Noord-Limburg. Zij proberen slachtoffers te overtuigen om geld, sieraden of bankpassen aan hen mee te geven voor zogenaamd veilig beheer.

BeeselWandelvierdgse

Beeselse Wandelvierdaagse goed verlopen

Ondanks het wisselvallige weer schreven zich ongeveer 345 wandelaars in voor de Beeselse Wandelvierdaagse. Aan het aantal dagtochten was wel te merken dat wandelaars door het regenachtige weer aarzelden om op pad te gaan. Dat waren er in totaal ongeveer 150.

23-6Mantelzorgmiddag

Agenda

Informatiemiddag voor mantelzorgers

De initiatiefgroep mantelzorg in Peel en Maas organiseert op dinsdag 23 juni 2026 een inspirerende en interactieve mantelzorgmiddag in DOK6 in Panningen van 13.00 tot 17.00 uur.