Dit betekent ook dat de Sinterklaasintocht in Kessel, de grootste in de gemeente Peel en Maas, niet doorgaat. Volgens het BeleidsTeam zijn traditionele intochten en optochten in de Sinterklaasperiode met de huidige coronarichtlijnen niet of nauwelijks te organiseren. Ook kan de naleving van die maatregelen onvoldoende gegarandeerd worden. Daarbij komt dat het aantal besmettingen met het coronavirus blijft stijgen, waardoor zowel de Veiligheidsregio Limburg-Noord als de gemeenten en hulpdiensten het zeer onverstandig vinden om dergelijke evenementen dit jaar door te laten gaan.
De beslissing van het BeleidsTeam betekent overigens niet dat er helemaal niets georganiseerd mag worden. Er zijn wel degelijk mogelijkheden, zolang deze maar aan alle richtlijnen voldoen. Denk bijvoorbeeld aan virtuele, kleinschalige of zogenaamde ‘doorstroom’ bijeenkomsten. De Veiligheidsregio Limburg-Noord is zich ervan bewust dat hier behoefte aan is.