Mieke Jacobs is de tweede lokale held die in het zonnetje werd gezet. Ze trekt samen met haar collega’s de kar van Buurtzorg team Koningslust, Beringe, Meijel en Grashoek. Ondanks alle risico’s die er vooral in het begin van de corona-uitbraak waren blijft het team van Buurtzorg 24 uur per dag klaarstaan voor de mensen die hulp nodig hebben. De positieve houding van het team heeft geholpen om deze tijd te doorstaan. Hoewel het AspergeGilde het complete Buurtzorgteam een warm hart toedraagt is Mieke Jacobs in het bijzonder aangedragen als lokale held.
De feestelijke opening van het aspergeseizoen in Peel en Maas kan voor het tweede jaar op rij niet doorgaan en daarom bedacht het AspergeGilde de actie ‘In het zonnetje zetten’ om het positieve voorjaarsgevoel en de start van het aspergeseizoen met haar omgeving te delen. Tijdens het aspergeseizoen 2021 gaat het AspergeGilde iedere twee weken op pad om een lokale held in het zonnetje te zetten. Omroep P&M is ook dan weer van de partij. De items worden op woensdagavond na het journaal uitgezonden.