Het was de eerste keer sinds april dat de molen weer in beweging kwam. Toen legden de vrijwilligers het werk neer uit onvrede over de onzekerheid rond de geplande verplaatsing van de molen.
Inmiddels is een tijdelijke oplossing gevonden: binnenkort wordt een unit geplaatst met onder meer een toiletvoorziening en ruimte voor ontvangst van bezoekers en educatieve activiteiten.
Veel belangstelling
Zaterdag was er veel publieke belangstelling. Opvallend was dat na twee uur de wind aantrok en het droog werd, waardoor de wieken beter tot hun recht kwamen.
De molen is vanaf nu weer elke eerste en derde zaterdag van de maand geopend voor publiek. Bij voldoende wind zullen ook dan de wieken draaien.