Als fietser ben je in het verkeer kwetsbaar. Daarom is het belangrijk dat je goed zichtbaar bent. Fietsen zonder licht in het donker is levensgevaarlijk. Met goede fietsverlichting neemt het risico dat je in het donker wordt aangereden met 20% af. Daarom gaat de jaarlijkse fietsverlichtingcampagne ‘Aan in het donker’ van Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid (ROVL) weer van start.